Çok sağ ol yorumun için adaşım. 🙏 Evet, aslında İspanyolca diyerek genişletmek lazım, Meksika, Uruguay, Arjantin’den de çok iyi filmler çıktığımı gördüm. 👍🏻
Peki insanın hayatına anlam katmasının ön koşulu kendine engeller kurgulayıp bunları aşmayı kendine görev edinmek olabilir mi sizce? Kendi taşımızı "yok" yere yüklenip bitmemek üzere yuvarlamaya koyulmak gerçekten sisyphusu mutlu hayal etmeye yetmeli mi yoksa bu üretkenlik adı altında modern toplumdan post-moderne uzanan toplumun sürdürülebilirliğini amaçlayan bir zorunlu öğreti midir?
Yazınızı keyifle okudum önerileriniz için teşekkürler
Burada tabii bir ikilem var. Çünkü insan gelişim anlamında ne kazanıyorsa, ne mutluluğu varsa öncesinde birçok zorluklar, çaba, hani tabiri caizse ter ve göz yaşı oluyor. Ancak bu kendi başına anlamlı bir hayatın koşulu olarak düşünülünce, Sisifos mitindeki gibi koşuldan çıkıp anlamın kendisine dönüşüyor. Dopamin bağımlılığı, belki stres bağımlılığı desem yeridir. Toplumun kolay görünen başarıları yeterince takdir etmemesi de pek tabii ki bu eğilimin sebebi olabilir.
Farklı perspektifler barından yorumunuz için çok teşekkür ederim. 🙏☺️
Selam, çok sağ olun detaylı yorumunuz için. 🙏 Tüm canlıların fiziksel, biyolojik, kimyasal etkenler karşısında dönüşüm geçirmesi evrensel bir prensip tabii ki. İnsanlar olarak prefrontal korteksimizin gelişmiş olması, limbik sistemde duygularla bağdaştırarak hafızaya atma şeklinde çalışıyor olmamız biraz bu anlam yükleme konusundaki farkımız diye düşünüyorum. Yani bir bakteri de bizim gibi düşünüp yazabilseydi muhtemelen o da antibiyotikle olan mücadelesine anlam yüklerdi. ☺️ Nedeninden değil de sonucundan giderek, bir başkası yerine neden insanın evrimleştiği konusu da bir anlam arayışını beraberinde getirir. Yani çoğunlukla tesadüflerden oluşan hayatımızın bazı tesadüflerinin bir anlamı olabileceği bir yerde bu anlama inanıp inanmama ikiliğine gelip tıkanıyor. Tekrar teşekkürler konuya getirdiğiniz açılım için. 👍🏻
Harikasın adaşım. Bu arada İspanyolca sineması gerçekten de çok iyi 👏👏👏
Çok sağ ol yorumun için adaşım. 🙏 Evet, aslında İspanyolca diyerek genişletmek lazım, Meksika, Uruguay, Arjantin’den de çok iyi filmler çıktığımı gördüm. 👍🏻
Peki insanın hayatına anlam katmasının ön koşulu kendine engeller kurgulayıp bunları aşmayı kendine görev edinmek olabilir mi sizce? Kendi taşımızı "yok" yere yüklenip bitmemek üzere yuvarlamaya koyulmak gerçekten sisyphusu mutlu hayal etmeye yetmeli mi yoksa bu üretkenlik adı altında modern toplumdan post-moderne uzanan toplumun sürdürülebilirliğini amaçlayan bir zorunlu öğreti midir?
Yazınızı keyifle okudum önerileriniz için teşekkürler
Burada tabii bir ikilem var. Çünkü insan gelişim anlamında ne kazanıyorsa, ne mutluluğu varsa öncesinde birçok zorluklar, çaba, hani tabiri caizse ter ve göz yaşı oluyor. Ancak bu kendi başına anlamlı bir hayatın koşulu olarak düşünülünce, Sisifos mitindeki gibi koşuldan çıkıp anlamın kendisine dönüşüyor. Dopamin bağımlılığı, belki stres bağımlılığı desem yeridir. Toplumun kolay görünen başarıları yeterince takdir etmemesi de pek tabii ki bu eğilimin sebebi olabilir.
Farklı perspektifler barından yorumunuz için çok teşekkür ederim. 🙏☺️
Bu benim favori filmimdir. 🥰
Ne güzel bir filmdir değil mi? 😇 Kaykayla yolda gittiği sahneyi pek severim. ☺️
Çok sağ olun değerli yorumunuz için. 🙏
Selam, çok sağ olun detaylı yorumunuz için. 🙏 Tüm canlıların fiziksel, biyolojik, kimyasal etkenler karşısında dönüşüm geçirmesi evrensel bir prensip tabii ki. İnsanlar olarak prefrontal korteksimizin gelişmiş olması, limbik sistemde duygularla bağdaştırarak hafızaya atma şeklinde çalışıyor olmamız biraz bu anlam yükleme konusundaki farkımız diye düşünüyorum. Yani bir bakteri de bizim gibi düşünüp yazabilseydi muhtemelen o da antibiyotikle olan mücadelesine anlam yüklerdi. ☺️ Nedeninden değil de sonucundan giderek, bir başkası yerine neden insanın evrimleştiği konusu da bir anlam arayışını beraberinde getirir. Yani çoğunlukla tesadüflerden oluşan hayatımızın bazı tesadüflerinin bir anlamı olabileceği bir yerde bu anlama inanıp inanmama ikiliğine gelip tıkanıyor. Tekrar teşekkürler konuya getirdiğiniz açılım için. 👍🏻